torsdag den 8. maj 2008

Endnu en metablog...

Overskrift.dk's blog har lagt mærke til mig. Jeey! De skriver (noget tørt, men det gav dog lidt reklame for Magnetix og Irma Moving arts) :
Blog Om Blog - endnu en metablog om blogs - fra en brugervenlighedsekspert hos Magnetix (dem der lavede Irma-poserne i Web 2.0-udgave)

... Hvilket får mig til at tænke, at det snart må være flere metablogs end det er egentlige rigtige blogs i Danmark..! Vi er mange der har meninger om hvordan dette mediet kan bruges, og gerne vil være med til at påvirke udviklingen - men er der egentlig særlig mange der gør det? Jeg ved at tallet er rundt 100 000 blogs i Danmark og jo, det er mange gode, sjove blogs derude, men det er stadig forbeholdt frontløberne. Ingen jeg kender blogger. Dvs. næsten ikke. Jeg kender et par enkelte der fotoblogger, et par der microblogger - og jeg tror nok de vil have det ok med at jeg klasificerer dem som webnerder ;-), dvs frontløbere. Jeg begynder at undre mig om hvornår, blogging vil 'aftage', ligesom fx Facebook til de grader har gjort. Måske er behovet der bare ikke. Måske er det noget kulturelt. Måske det overhovedet ikke er målet at alle skal på bloggen. Måske vil behovet komme når virksomhederne begynder at åbne op for dialogen i en grad, folk kan bruge til noget. Men spørgsmålet er jo så om virksomhederne begynder at blogge inden deres kunder gør det. De skal jo have nogen at blogge med... Det er en svær en. Det er en lidt sort dag på blogomblog i dag kan jeg mærke.

Ingen kommentarer: