Folk, der ikke selv blogger, har svært ved at se magien ved det, og anklager tit bloggere for at være navlebeskuende, usaglige og uinteressante, og at blogsfærens enorme omfang er et bevis på hvor, nødvendigvis, ringe kvaliteten er. Jeg vil ikke bruge meget tid på at forsøge at forklare hvorfor folk blogger og hvorfor folk læser blogs. Det interessante er ikke, at finde ud hvorfor Else på 52 år synes det er sjovt at blogge om sine katte (sjovt nok bliver katte ofte brugt for at eksemplificere den virkelig uintelligente og uinteressante blog…). Det interessant er derimod hvilket potentiale der ligger i blogging som værktøj til dialog mellem virksomheder og deres omverden. Sat på spidsen: Hvis Else skriver om sine erfaringer med Whiskas kattemad eller en bestemt type kattesand, og i øvrigt har en læserskare og linker til andre katte-elskende bloggere, vil Else kunne være en værdifuld kilde til viden for de virksomheder, som Else er kunde - eller potentiel kunde - hos.
Folk blogger, uanset om vi anerkender det eller ej. Derfor, virksomheder: Chancen er der, for at de blogger om dig/ din virksomhed, eller i det mindste, at de blogger om din branche. Derfor kan det godt betale sig at blande sig i debatten.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar