fredag den 11. april 2008

The word is out

Har lige slået "stort" brød op på Facebook, så nu er det ingen vej tilbage. Dødssynd nr 1 for bloggere er at ikke blogge, og forpligtelse motiverer. I allefald mig. Men man skal også blogge om noget relevant, noget der fænger og engagerer. Det holder ikke bare at blogge om at blogge om blogg...ing... ...Nej det skal flere boller på suppen som de siger her i danskeland.

Mit hovedformål med projektet er kort og godt at blive klogere på hvad, blogging kan bruges til.
Mange mener noget om blogging, men ikke alle meninger er baseret på særlig sagligt grundlag.

Men heldigvis er der undtag. Har lige slugt bogen Naked conversations; how blogs are changing the way businesses talk with customers (R. Scoble/ S. Israel) og kan konstatere at det handler om så meget mere end blogging, at blogging bare er toppen af et isberg, og mange ikke ser hvad der gemmer sig under denne overflade.
Det kribler efter at undersøge dette "farvand" kan jeg mærke.

Det handler om at etablere en dialog med kunderne. 2-vejs kommunikation. God gammeldags dialog. I en dialog er vi ligestillede, kommunikationen er ikke styret fra den ene part. Samtalen former sig som man finder fælles referencerammer, fælles interesser. Og dialogen er en læreproces, fordi man ikke bare bliver klogere på hinanden men også på sig selv. Hvorfor er dette relevant? Hvis virksomheder skal starte at blogge, skal det være for at komme i dialog med sine kunder. Bortset fra at det er i forholdet menneske-til-menneske, ikke virksomhed-til- kunde.

Mere følger..

Ingen kommentarer: