torsdag den 24. april 2008

Nu også microblogging

Jeg har besluttet mig for at give det der Twitter en chance (...Sebastian...) fordi jeg har forstået såpas at det nye er microblogging, og Twitter er the place to be.
Når man nu lige har startet at blogge virker det på en og samme måde dejlig nemt med microblogging og meget frustrerende at skulle kaste sig over endnu en blogform... men jeg gir' det en chance! Følg mig på Twitter her!

Twitter er en microbloggingtjeneste hvor man max kan skrive 120 tegn , og hvor man indgår i et kæmpe netværk af (xxx ? Hvor mange er der egentlig...?) andre twittere, hvor man kan vælge at følge andre twittere om hvad, man laver nu. For dem af os der er på Facebook og bruger messenger, er det jo netop det, vi skriver i vores statusbar - et kort statement der fortæller hvad man laver og tænker. Nogle gange virker det bare meget stærkere at bruge færre ord.

Microblogging er ifølge Robert Scoble fremtidens kommunikationsform i virksomheder fordi man kan pleje sit netværk og følge forretningspartnere på en mere personlig måde og derved skabe et fundament for samarbejde og tillid. Som han skriver, "People won't do business with you until they like you or have a sense of trust".
Flere meninger om hvad Twitter kan og om det har potentiale som virksomhedskommunikation..?

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja jeg hoppede også med på twitter vognen:-) Følte ligesom jeg måtte have min finger på pulsen og være med på alle nye tendenser.

Men du omtalte tidligere at blog er dejlig Goggle juice eftersom den opdateres ofte samt linker til andre. Så må twitter jo være FANTASTISK stærk Google juice eftersom du med de korte sætninger opdaterer ofte og dagligt og dertil har et stort netværk.

Signe sagde ...

Hvis det er stedet man skal være - så er jeg også med... Har for resten forsøgt at indføre blogging på mit arbejde med alle dine argumenter som inspiration - så nu må vi se hvad der sker...:-)

Marianne Dale sagde ...

@signe louise- velkommen i klubben! jeg er allerede hooked. jeg synes jeg begynder at have mange online identiteter nu, man når næsten ikke at leve sit virkelige liv...hehe...

Held og lykke med at indføre blogging på arbejde, lad mig høre hvordan, det går!:)

Sebastian Franck sagde ...

Twitter har så meget potentiale - også som tidsrøver, så pas på. Først synes man det virker meget underligt, men det bliver hurtigt afhængighedsskabende, når først man har fundet en form. Der er mange blog-indlæg om hvorfor Twitter overbeviser - her er bare to:

David Armano (@darmano): http://darmano.typepad.com/logic_emotion/2007/03/twitter_love_ha.html
Darren Rowse på Problogger:2008 (video)