Jeg ser mere og mere idéen i at blogge som ren og skær søgemaskineoptimering. Det lyder udspekuleret, og er det sådan set også, men en blog har bare mere "google juice" end almindelige hjemmesider, fordi blogs linker til hinanden og opdateres ofte (ideelt set!) som er de to vigtigste ingredienser i en gang god Google juice.
Synlighed i søgemaskiner er, eller kan potientielt være et decideret incitament til at starte at blogge for mange virksomheder, og jeg synes sådan set også det er reelt nok. Jeg tror iallefald det, er et argument virksomheder kan forstå...
3 kommentarer:
Enig i at der ikke er noget principielt problematisk i at betragte søgemaskineoptimering som et mål for blogging. Udfordringen er bare at driver man en blog med det som det PRIMÆRE mål er det morderlig svært at finde en stemme og et indhold som fænger og overbeviser. Risikoen er at bloggen bliver lige så indholdsrig og troværdig som linkfarms og andre grey hat SEO tricks.
Søgemaskinetrafik er et godt argument for at kaste sig over bloggen - et mere eller mindre hårdtslående sådan - men det er en dårlig motivator for blogskribenten. Skriv om det du har på hjerte - som du gør så fint her på bloggen- og gør det på den rigtige måde, så kommer søgemaskinerne helt af sig selv.
jf. i øvrigt citatet fra Scoble og Israel fra din foregående post: "If authenticity is the defining feature of blogging, credibility is the benefit".
Amen! Helt enig. Og det kan ikke siges for ofte. Spørgsmålet er hvad, der kan motivere til at holde gang i en blog, ud det noget diffuse og, ja småt hellige 'at skabe dialog'.. Det er for virksomheder meget svært at vide hvordan de skal måle 'blogsucces', hvad giver det egentlig på bundlinien.... og derfor svært at overbevise beslutningstagerne om at satse på det.
Så det at gøre det målbart kan virke meget overbevisende - tror jeg.
Send en kommentar